En blogger

Det er rart hvor lite man faktisk har på hjertet. Kanskje kommer det av at jeg er blitt eldre. Er over 40år krisen, nærmer seg andre holdeplasser i livet. Jeg forundres fremdeles over saker i media, men jeg brenner ikke lenger for å kommentere det. 

De menneskene som før var spennende, er ikke lenger så spennende. De er kjedelige og byr på lite nytt. Som erklært blogger, bør man mene og brenne for noe. Man bør by på seg selv og være så interessant som mulig. Vi blogger ikke for egen terapi ? Kanskje vi gjør det – kanskje det bare er oppmerksomhet alt dreier seg om ?

Jeg har i flere år vurdert om jeg skal skrive om det som passer meg ?

Skrive usensurert om hverdagsting, om saker som irriterer mer, opptar meg og som jeg synes bør ropes varsko for ?

Hva stopper meg egentlig ?

Høflighet – varsomhet – snillhet ? 

Neppe, det er nok mer en redsel for å såre mennesker. Etter som man blir eldre, merker jeg at tålmodigheten med mennesker øker, men det gjør ikke forakten. Man blir litt mer slepen, litt mer rund i kantene – men ikke fordi vi faktisk tolererer mer enn tidligere, mer fordi vi ikke lenger ønsker oppmerksomheten. 

Allikevel har jeg oppnådd en viss frihet, – en frihet til å mene noe om det jeg vil mene noe om. Så dere er herved advart. 

Dette innlegget ble publisert i Aktuelt. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

